Vilkår (oppdatert 2025-05-01)
For the English version please scroll past the Norwegian version, or click this textThe trademark PayRelay is owned by the Norwegian company Red Rock Solutions AS, Org. no. 994 588 982, Stemmane 12, 4636 Kristiansand (hereinafter PayRelay).
PayRelay lets the customer gain access to, and pay for the energy used at locations such as camping sites and harbors on behalf of the facility owner through the webapp.
Følgende vilkår («Vilkår») gjelder forholdet mellom PayRelay og kunden («Kunden») som bruker PayRelay («Tjenesten»)
Kunden aksepterer Vilkårene ved å bruke Tjenesten.
Generelt
- Kunden scanner QR koden eller skriver inn koden for å få tilgang til strøm
- Prisene er til enhver tid oppgitt i webappen
- Når betalingen er gjennomført vil strømuttaket starte å gi strøm
- Strømmen stopper enten når Kunden tar ut pluggen, eller etter tiden er over
- Alle klager skal gå til anleggseieren. PayRelay er ikke ansvarlig for produkter og tjenester anleggseieren leverer
Betaling
- PayRelay har til enhver tid rett til å belaste kundens betalingskort for tjenester som kjøpes i systemet for de gjeldende prisene
- Ved betaling av tjenester vil kortinformasjon behandles av betalingsoperatøren ‘Stripe’, som er en sikker elektronisk betalingsleverandør
- Dersom betalingen skulle feile har PayRelay rett til å belaste ditt registrerte betalingskort for alle utestående beløp du er ansvarlig for
- Alle økonomiske krav mot deg som ikke kan trekkes fra ditt registrerte betalingskort eller betales vil resultere i tilsendt gebyrfri faktura med 14 dagers betalingsbetingelse som Kunden plikter seg til å betale
- Ved for sen betaling av tilsendt faktura forbeholder PayRelay seg retten til å belaste renter på for sene betalinger, og hvis relevant, et innkrevingsgebyr på ny tilsendt faktura med 14 dagers betalingsbetingelse iht. Lov om forsinkelsesrenter (LOV-1976-12-17-100)
- Priser for tjenesten er oppgitt i webappen
Kundens forpliktelser
- Det er Kundens ansvar at strømmen blir skrudd på og tjenesten fullføres på korrekt måte
- Det er Kunden ansvar å sørge for at kjøretøyet har de korrekte betingelsene for å motta strøm
- Det er Kundens ansvar å forsikre seg om at det registrerte betalingskortet er gyldig og har dekning
- Det er Kundens ansvar å betale alle utestående betalingskrav for bruk av tjenesten
- Det er Kundens ansvar å jevnlig lese Vilkårene og Personvernerklæring
- Det er Kundens ansvar å sørge for at alt utstyr som kobles til er lovlig og ikke trekker mer strøm enn hva uttaket er satt opp til
Oppdateringer
- PayRelay forbeholder seg til å kunne til enhver tid erstatte eller endre disse Vilkårene og Personvernerklæring
- Ved bruk av Tjenesten samtykker Kunden til de til enhver tid gjeldende Vilkårene og Personvernerklæring
Ansvarsfraskrivelse
PayRelay er ikke ansvarlig dersom:- Telefonen blir stjålet eller misbrukt av en annen person
- Tjenesten ikke fungerer på grunn av nettverksfeil eller at mobiloperatøren gjør at tjenesten ikke er brukbar
- Kunden ikke får strøm etter betalingen er gjennomført
- Det er strømbrudd og det må gjennomføres ny betaling for å få strøm
- Skader eller tap forekommer på Kundens eller eiers utstyr
- Effekten på strømmen reduseres grunnet kapasitet eller andre årsaker
Tvister
Avtalen reguleres av norsk rett. Tvister skal søkes løst i minnelighet dersom det oppstår konflikt mellom PayRealy og Kunden. Dersom enighet ikke oppnås skal saken bli tatt til Agder Tingrett.Personvernerklæring
Personopplysningene som blir samlet inn blir brukt til formålet som er beskrevet i denne personvernerklæringen.PayRelay behandler blant annet følgende personopplysninger:
- Utsendelse-land på betalingskort
- 4 siste sifre i betalingskort
- E-post adresse
- Navn
- Transaksjonshistorikk med produkt, lokasjon og tid
PayRelay samler ikke inn annen kortinformasjon. Kortdataen er kryptert og blir behandlet av betalingstjenesten Stripe. Verken anleggseier, PayRelay, eller Stripe kan se kortinformasjonen. Stripe sin betalingsløsning blir blant annet brukt av Amazon og Facebook. Fullstendig innhold i Stripe Service Agreement kan du finne her: https://stripe.com/en-no/legal
Support henvendelser
Når du tar kontakt med vår support kan vi lagre opplysninger som:- Navn
- E-post adresse
Kundehenvendelser
- Navn
- E-post adresse
Hvorfor PayRelay innhenter personopplysninger
PayRelay innhenter personopplysninger for å kunne drifte sine tjenester samt yte og tilby det beste tilbudet til våre kunder, leverandører og partnere. Informasjonen blir anvendt blant annet for:- Å gjøre det mulig å bruke applikasjonen
- Å kunne kontakte bruker ved eventuelle feil eller mistanke om feil
- Å yte kundesupport
- videre utvikling av produkter og tjenester
Hvordan informasjonen innhentes
Informasjonen innhentes gjennom:- Innsendelse av e-post, kontaktskjemaer o.l.
- Bruken av webappen
- Registrering av betalingskort i Stripe
Hvordan lagres og slettes informasjonen
Vi deler nødvendig informasjon med partnere til den grad det er nødvendig for å gjennomføre/utøve vårt tjenestetilbud og medhørende tjenester som blir tilbudt. Utover dette, selger eller deler ikke PayRelay personopplysninger til utenforstående tredjeparter, med mindre det følger norsk lovgivning.
Rettigheter
Du har enhver tid rett til å kreve innsyn i opplysningene vi behandler om deg, og hvordan disse blir behandlet. Du kan også kreve endring og sletting av disse opplysningene.Endringer i denne personvernerklæringen
Med jevne mellomrom må vi oppdatere denne personvernerklæringen for å gi deg korrekt informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger. Du godkjenner den nye personvernerklæringen ved å fortsette å bruke PayRelays tjenester.
Kontaktinformasjon
pay_relay@togital.no Red Rock Solutions AS, Stemmane 12, 4636 KristiansandEnglish version
Terms of Use (updated 2025-05-01)
The following terms of use ("Terms of Use") apply to the relationship between PayRelay
and the customer ("Customer") who uses PayRelay ("the Service").
The Customer accepts the Terms of Use by using the Service.
General
- The Customer scans the QR code or enters the code to access the power
- Prices are always stated in the webapp
- Once the payment is completed, the power supply will start
- The power supply stops either when the Customer unplugs, or when the time is up
- All complaints should be directed to the facility owner. PayRelay is not responsible for products and services provided by the facility owner
Payment
- PayRelay is entitled at all times to charge the Customer's payment card for services purchased within the system at the current prices
- When paying for Services, card information will be processed by the payment operator 'Stripe', which is a secure electronic payment provider
- If the payment fails, PayRelay has the right to charge your registered payment card for all outstanding amounts you are responsible for
- Any financial claims against you that cannot be deducted from your registered payment card or paid will result in the issuance of a fee-free invoice with a 14-day payment term, which the Customer is obligated to pay
- In the event of late payment of the issued invoice, PayRelay reserves the right to charge interest on late payments and, if applicable, a collection fee for the re-issued invoice with a 14-day payment term, in accordance with the Act on Delayed Interest (LOV-1976-12-17-100)
- Prices for the service are stated in the web app
Customer's Obligations
- It is the Customer's responsibility to ensure that the power is turned on and the service is completed correctly
- It is the Customer's responsibility to ensure that the vehicle meets the necessary requirements to receive power
- It is the Customer's responsibility to ensure that the registered payment card is valid and has sufficient funds
- It is the Customer's responsibility to pay all outstanding payment claims for using the service
- It is the Customer's responsibility to regularly review the Terms of Use and the Privacy Policy
- It is the Customer's responsibility to ensure that all equipment connected is legal and does not draw more power than the outlet is set up for.
Updates
- PayRelay reserves the right to replace or modify these Terms of Use and Privacy Policy at any time
- By using the Service, the Customer agrees to the currently applicable Terms of Use and Privacy Policy
Disclaimer
PayRelay is not responsible if:- The phone is stolen or misused by another person
- The Service does not work due to network failures or if the mobile operator makes the Service unusable
- The Customer does not receive power after the payment has been completed
- There is a power outage and a new payment is required to receive power
- Damage or loss occurs to the Customer's or facility owner's equipment
- The power output is reduced due to capacity or other reasons
Disputes
The agreement is governed by Norwegian law. Disputes shall be sought to be resolved amicably in the event of a conflict between PayRelay and the Customer. If an agreement cannot be reached, the case shall be brought before Agder Tingrett (Agder District Court).
Privacy Policy
The personal information collected is used for the purposes described in this privacy policy.
PayRelay processes the following personal information:
- Country of issuance of the payment card
- Last 4 digits of the payment card
- Email address
- Name
- Transaction history including product, location, and time
PayRelay does not collect any other card information. The card data is encrypted and processed by the payment service provider Stripe. Neither the facility owner, PayRelay, nor Stripe can see the card information. Stripe's payment solution is used by companies such as Amazon and Facebook. You can find the full content of the Stripe Service Agreement here: https://stripe.com/en-no/legal
Support inquiries
When you contact our support, we may store the following information:- Name
- Email address
Customer inquiries
When you contact PayRelay via email, telephone, or through our website, we may collect, among other things:- Name
- Email address
Why PayRelay collects personal information
PayRelay collects personal information in order to operate its services and provide the best offerings to our customers, suppliers, and partners. The information is used, among other things, for:
- Enabling the use of the application
- Contacting users in case of any errors or suspected errors
- Communication with users
- Providing customer support
- Further development of products and services
How the information is collected
The information is collected through:- Submission of emails, contact forms, etc.
- The use of the webapp
- Registration of payment cards in Stripe
How the information is stored and deleted
The information is stored for as long as necessary based on the purpose of the storage. This information is stored, processed, and deleted in accordance with applicable laws. The information is deleted by contacting us via email unless it is legally required to retain the information for a certain period (e.g., legal claims, accounting regulations, etc.).
Disclosure of information to third parties
We share necessary information with partners to the extent necessary to carry out our service offerings and associated services.
Beyond this, PayRelay does not sell or share personal information with external third parties unless required by Norwegian law.
Rights
You have the right at any time to request access to the information we process about you and how it is processed. You can also request changes and deletion of this information.
Changes to this privacy policy
From time to time, we may need to update this privacy policy to provide you with accurate information on how we process personal data. By continuing to use PayRelay's services, you agree to the updated privacy policy.